Friday, September 23, 2005

Profilkläder och presentreklam kan vara så mycket.....

Jag får ofta förfrågningar angående profilkläder och presentreklam via email. Och det är bra.

Men ibland får jag ingen information att jobba med. Ta detta som exempel: "Vi är intresserade av profilkläder och presentreklam som stöder och marknadsför vårt företag. Förslag och kostnad, tack."

Visst är det min uppgift att ta fram förslag på profilkläder, presentreklam och reklamartiklar - men jag behöver lite mer att gå på.....

Så här följer en kort och mycket enkel guide. Använd stolparna nedan nästa gång ni vill ha offert på profilkläder och reklamartiklar.

1. Typ av profilkläder och presentreklam

Har ni speciella önskemål om profilplagg eller typ av reklamartiklar. Är ni mest intresserade av ett visst klädesplagg? Kanske pikétröja, t-shirt eller jacka?

Eller vill ni ta fram en kollektion med till exempel strumpa, pikétröja, skjorta och jacka med er logo?

Om ni bara ger lite mer information får ni ett mycket bättre svar tillbaka.

2. Vem ska bära plaggen / använda produkterna?

Är det viktigt att era plagg finns i såväl herr som dammodell? Även finnas i barnstorlekar?

3. Användning

Kommer profilkläderna användas varje dag? Bara vid vissa tillfällen?

Ska plaggen användas varje dag ställer det högre krav på kvalitet och material.

Presentreklam med eller utan märkning? Hur mycket får artikeln kosta?

4. Ungefärligt antal

Vet ni ungefär hur många plagg / reklamprodukter ni behöver?

Tro mig när jag säger att det inte är lätt att få oss att ge ett bra pris utan en ungefärlig volym.....

Detta är inte på något sätt en komplett lista. Men om du ger mig svar på frågorna ovan kan jag lättare ge dig en idé om pris och leveranstid.

Det kan jag lova.