Thursday, August 25, 2005

Presentreklam och profilprodukter för ungdomar.....mobilsmycke, mp3 spelare, silikonarmband, ringsignaler, etc.

Vi kan nog vara överrens om att ungdomar bestämmer över många inköp utan att hålla i plånboken. Mamma och pappa kanske betalar men man väljer själv.

Vi kanske också kan vara överrens om att det inte är en bra idé att försöka lura dagens unga. Gratis ska vara gratis och inte förbundet med andra åtagande.

Så hur kan vi använda presentreklam och profilprodukter för att nå de lite yngre på ett snyggt sätt.

Jag tror det till stor del handlar om att sluta köpa in "samma som förra gången".

Oavsett om vi pratar om pennor och isskrapor eller mobilsmycke och ringsignaler finns det en tendens att man väntar till sista minuten och väljer att upprepa istället för att tänka till.

Så under de närmaste veckorna tänker jag skriva om produkter för de lite yngre målgrupperna. Jag kommer tipsa om heta produkter som funkar. Ni har redan fått en del heta tips i rubriken.
- nyckelband, mobilsnöre
- mobilsmycke
- usb minne
- silikonarmband
- mp3 spelare
- ringsignaler
- "Zlatanband"

Väl mött. Vi hörs om några dagar.



PS
Skicka nu inte en massa email om att man inte får lov att sälja till minderåriga, osv. Det är så klart inte det jag menar. Om du inte har förstått vad jag menar, kolla in ett paket med flingor nästa gång du är och handlar. Vem tror du den värdelösa leksaken är tänkt för? Och varför?
DS